voor meer informatie gelieve kontakt met ons op te nemen |
De Ferris IS 5100 Z is een zeer krachtige zero turnmaaier. Een ideale machine voor gemeenten, wsw bedrijven, hoveniers, campings.
Het unieke veersysteem is “slechts” één van de voornaamste kenmerken van de Zero Turns van Ferris. Deze machine verenigt de beste prestaties, comfort en gebruikersgemak in één machine.
De dubbele schokbrekers achter garanderen de hoogste maaisnelheid en beste maaibeeld.
De Ferris Zero Turn maaiers beschikken over 6 mm dikke, stalen framerails.
Het ruime bestuurdersplatform zorgt voor veel beenruimte. Rechts van de bestuurder is het complete dashboard binnen handbereik.
Op dit dashboard heeft men een direct zicht op alle belangrijke meters. Er is een bekerhouder, telefoonhouder, 12 Volt-outlet en een opbergcompartiment aanwezig.
De luxe stoel is natuurlijk voorzien van een zeer goede vering en armsteunen. De parkeerrem is direct onder handbereik.
De standaard aanwezige veiligheidsbeugel is neerklapbaar.
Voor de IS 5100 is er keuze uit een 155 cm maaidek en een 183 cm breed maaidek. Er is keuze uit een zijlossend of achterlossend systeem. Het heffen en laten zakken van het maaidek gebeurt hydraulisch met een voetsysteem.
Het unieke iCD maaisysteem voorziet in een optimale luchtstroom, superieur maaibeeld. Verder heeft het maaidek anti-scalpeerwielen en zijn de aluminium mesassen voorzien van smeernippels voor het doorsmeren.
De voor- en zijkant van het maaidek heeft extra slijtstrippen voor een lange levensduur.
De krachtbron van deze zero turn maaier is een Catterpillar met een vermogen van 33,5 pk. Deze dieselmotor is de beste in zijn klasse. De cilinderinhoud bedraagt 1500 cc.
Deze motor levert maar liefst een koppel van 74,5 Nm bij een motortoerental van 3300. Standaard is het dubbeltraps industrieel luchtfiltersysteem.
De twee robuuste brandstoftanks hebben elk een inhoud van 28,4 liter zodat we op een totaal komen van 56,8 liter. Voldoende om lang te werken met de machines. De zwaar uitgevoerde achterbumper is ter bescherming van het motorcompartiment.
|